Положення про дошкільний структурний підрозділ

 

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО ДОШКІЛЬНИЙ СТРУКТУРНИЙ ПІДРОЗДІЛ

Івано-Благодатненського

закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Соколівської сільської ради

Кропивницького району Кіровоградської області

Загальна частина

1. Це Положення визначає основні засади діяльності дошкільного структурного підрозділу.

2.  Дошкільний структурний підрозділ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”“Про дошкільну освіту”, іншими нормативно-правовими актами, рішеннями (розпорядженнями) засновника (засновників) або уповноваженого ним (ними) органу (особи), цим Положенням.

3.  Дошкільний структурний підрозділ ЗЗСО основним видом діяльності якого є освітня діяльність у сфері дошкільної освіти, має передбачені законом права та обов’язки закладу дошкільної освіти (крім тих, що можуть мати винятково юридичні особи) та діє на підставі власних положень про нього.

Зарахування до дошкільного структурного підрозділу, переведення та відрахування

4.   Зарахування дітей до дошкільного структурного підрозділу здійснюється керівником ЗЗСО  протягом календарного року на вільні місця у порядку черговості надходження заяв про зарахування. Заява про зарахування подається особисто одним із батьків або іншим законним представником дитини.

Прийом заяв про зарахування дітей до дошкільного структурного підрозділу може організовуватися з використанням системи електронної реєстрації, запровадженої згідно з рішенням відповідного засновника ЗЗСО.

Зарахування дитини здійснюється згідно з відповідним наказом директора ЗЗСО.

5.  До заяви про зарахування дитини до дошкільного структурного підрозділу додаються:

копія свідоцтва про народження дитини;

медична довідка, видана відповідно до статті 15 Закону України “Про захист населення від інфекційних хвороб”, разом з висновком про те, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти.

Для зарахування дитини з особливими освітніми потребами до дошкільного структурного підрозділу та утворення інклюзивних груп до заяви про зарахування додається висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.

Для зарахування дитини з інвалідністю до дошкільного структурного підрозділу до заяви про зарахування додаються:

копія медичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 років, виданого лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я, або копія посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу відповідно до Закону України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”;

копія індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю.

6.  Першочергово до дошкільного структурного підрозділу зараховуються діти, які:

1) проживають на території обслуговування дошкільного структурного підрозділу (в разі її встановлення його засновником (засновниками);

2) є рідними (усиновленими) братами та/або сестрами дітей, які вже здобувають дошкільну освіту в дошкільному структурному підрозділі;

3) є дітьми працівників ЗЗСО;

4) належать до категорії дітей з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями;

5) належать до категорії дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, які влаштовані під опіку, у прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, патронатну сім’ю, а також усиновлених дітей;

6) перебувають у складних життєвих обставинах та на обліку в службах у справах дітей;

7) діти з числа внутрішньо переміщених осіб чи діти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів;

8) мають право на першочергове зарахування до закладів освіти відповідно до закону.

Під час подання заяви про зарахування дитини до дошкільного структурного підрозділу один з батьків або інший законний представник дитини повинен пред’явити оригінал документа, що підтверджує право на першочергове зарахування дитини, та зазначити його реквізити у заяві. У разі коли право на першочергове зарахування не підтверджено, дитина зараховується до державного (комунального) закладу дошкільної освіти на загальних підставах.

Після зарахування до дошкільного структурного підрозділу дітей, які належать до категорій, визначених цим пунктом, здійснюється зарахування на вільні місця інших дітей, батьками або іншими законними представниками яких подано в установленому порядку заяви про зарахування.

7. Переведення вихованців з однієї вікової групи до іншої в межах дошкільного структурного підрозділу та формування його новостворених груп здійснюється щороку наприкінці літнього періоду, але не пізніше 31 серпня.

Для переведення вихованця з одного державного (комунального) закладу дошкільної освіти до іншого один з батьків або інший законний представник дитини повинен подати керівнику відповідного закладу дошкільної освіти заяву про зарахування дитини письмово або за допомогою системи електронної реєстрації (у разі її запровадження).

Керівник державного (комунального) закладу дошкільної освіти впродовж десяти робочих днів з дати надходження такої заяви інформує заявника про можливість зарахування дитини до відповідного закладу дошкільної освіти із зазначенням кінцевого строку подання необхідних документів.

Переведення вихованця із державного (комунального) закладу дошкільної освіти до іншого державного (комунального) закладу дошкільної освіти відбувається на підставі заяви одного з батьків або іншого законного представника дитини, що подавав заяву про зарахування (крім випадків, коли за рішенням органу опіки та піклування або суду місце проживання дитини визначено з іншим із батьків).

8. За вихованцем зберігається місце у дошкільному структурному підрозділі у літній період та у таких випадках:

у разі хвороби вихованця, його санаторного лікування, реабілітації;

у разі карантину в дошкільному структурному підрозділі;

на час відпустки одного з батьків або іншого законного представника дитини.

Вихованці старшого дошкільного віку, які здобувають дошкільну освіту у дошкільному структурному підрозділі та на початок літнього періоду є такими, яких зараховано до закладу загальної середньої освіти, за бажанням одного з батьків або іншого законного представника дитини можуть продовжувати здобувати дошкільну освіту в дошкільному структурному підрозділі до кінця літнього періоду.

9. Відрахування вихованців з дошкільного структурного підрозділу може здійснюватися:

1) за заявою одного з батьків або іншого законного представника дитини, що подавав заяву про зарахування (крім випадків, коли рішенням органу опіки та піклування або суду місце проживання дитини визначено з іншим із батьків);

2) на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у закладі дошкільної освіти відповідного типу;

3) у разі досягнення вихованцем станом на 1 вересня повних семи років (для дітей з особливими освітніми потребами - повних восьми років), що передбачає його відрахування до 31 серпня поточного року;

4) у разі переведення вихованця до іншого закладу дошкільної освіти;

5) у разі невідвідування дитиною дошкільного структурного підрозділу протягом двох місяців підряд упродовж навчального року без поважних причин.

Керівник ЗЗСО зобов’язаний письмово із зазначенням причин повідомити одного з батьків або іншого законного представника дитини про відрахування дитини не менш як за десять календарних днів до такого відрахування.

Забороняється відрахування дитини із дошкільного структурного підрозділу з інших підстав, ніж визначено цим пунктом.

Відрахування дитини із дошкільного структурного підрозділу здійснюється відповідним наказом керівника ЗЗСО.

У разі зарахування вихованця до закладу освіти для здобуття загальної середньої освіти відрахування з дошкільного структурного підрозділу такого вихованця здійснюється на підставі даних про факт зарахування, які можуть бути отримані за допомогою електронних систем взаємодії (у разі їх впровадження) або за запитом до відповідного закладу освіти про такі дані.

 

 

Структура та організація діяльності дошкільного структурного підрозділу

 

10. Навчальний рік у дошкільному структурному підрозділі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. Літній період починається 1 червня і закінчується 31 серпня.

Дошкільний структурний підрозділ має у своєму складі різновікові групи, відповідно до рішення керівника ЗЗСО.

Групи формуються в межах граничної чисельності вихованців, що встановлена відповідно до визначених законодавством нормативів наповнюваності груп дітьми у закладі дошкільної освіти, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладах дошкільної освіти.

Засновник (засновники) закладу може (можуть) встановлювати граничну чисельність вихованців у групі меншу, ніж визначено нормативами наповнюваності груп дітьми у дошкільному структурному підрозділі.

11.  Різновікові групи можуть утворюватися для дітей раннього (від одного до трьох років) та дошкільного (від трьох до шести (семи) років (для дітей з особливими освітніми потребами - від трьох до семи (восьми) років) віку.

Якщо для створення окремої групи з короткотривалим перебуванням (до 4 годин) немає достатньої кількості дітей, то їх можуть зараховувати до відповідної групи закладу дошкільної освіти, що функціонує за повним режимом перебування, але без організації для них харчування за умови короткотривалого перебування.

12. У разі звернення одного з батьків або іншого законного представника дитини з особливими освітніми потребами у дошкільний структурний підрозділ утворюються інклюзивні та/або спеціальні групи відповідно до Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 51, ст. 1735).

13. Для задоволення освітніх, соціальних потреб громадян дошкільний структурний підрозділ може функціонувати протягом року або сезонно (неповний календарний рік, але не менш як три місяці на рік).

Режим роботи дошкільного структурного підрозділу, тривалість перебування в ньому дітей встановлюється його засновником (засновниками) відповідно до законодавства.

14. Дошкільний структурний підрозділ може здійснювати соціально-педагогічний патронат сім’ї з метою забезпечення умов для здобуття дошкільної освіти дітьми дошкільного віку з особливими освітніми потребами, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, але не відвідують заклади дошкільної освіти, та надання консультаційної допомоги сім’ї. Діти, які перебувають у дошкільному структурному підрозділі короткотривало чи під соціально-педагогічним патронатом, обліковуються у такому закладі.

15. Дошкільний структурний підрозділ забезпечує збалансоване харчування дітей, необхідне для їх належного розвитку, з урахуванням особливих дієтичних потреб дітей, а також дотриманням принципів здорового харчування та натурального набору продуктів згідно з додатками 123 і 8 до постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 р. № 1591 “Про затвердження норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку” (Офіційний вісник України, 2004 р., № 47, ст. 3107; 2014 р., № 68, ст. 1896; 2020 р., № 20, ст. 763), Порядком надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р. № 116 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 12, ст. 518), постановою Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2002 р. № 1243 “Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 35, ст. 1650), спільним наказом МОН та МОЗ щодо організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють питання організації харчування у закладах освіти.

Організація харчування дітей у дошкільному структурному підрозділі залежить від режиму роботи закладу та тривалості перебування в ньому дітей.

16. У дошкільному структурному підрозділі діти забезпечуються постійним медичним обслуговуванням, що здійснюється медичними працівниками, які входять до штату такого закладу або відповідного закладу охорони здоров’я, відповідно до Порядку медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2002 р. № 826 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 25, ст. 1203).

Медичний працівник дошкільного структурного підрозділу здійснює контроль за дотриманням санітарного законодавства, моніторинг стану здоров’я та контроль виконання індивідуального плану щеплень та профілактичних медичних оглядів дітей, надання домедичної допомоги у невідкладному стані, інформування батьків або інших законних представників про стан дитини та організацію заходів для госпіталізації (у разі показань).

17. Заклад надає приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичних працівників та проведення лікувально-профілактичних заходів.

Освітній процес у дошкільному структурному підрозділі

18. У дошкільному структурному підрозділі освітній процес включає розвиток, виховання, навчання його вихованців і відбувається відповідно до освітньої програми. Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти.

19.  Дошкільний структурний підрозділ для формування освітніх програм закладу можуть використовувати освітні програми, рекомендовані МОН.

Рішення про обрання та використання освітньої програми дошкільним структурним підрозділом схвалюється педагогічною радою ЗЗСО та затверджується його керівником.

Кожна освітня програма повинна передбачати набуття дитиною компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

З метою своєчасного виявлення та розвитку обдарувань, здібностей вихованців дошкільний структурний підрозділ може організовувати освітній процес за одним чи кількома пріоритетними напрямами (художньо-естетичний, фізкультурно-оздоровчий, музичний, гуманітарний тощо).

20.  Здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами здійснюється за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Базового компонента дошкільної освіти МОН, за погодженням з МОЗ.

21. Для забезпечення індивідуалізації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності) складається індивідуальна програма розвитку, що розробляється командою психолого-педагогічного супроводу.

22. Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 51, ст. 1735).

23. На основі освітньої програми педагогічна рада ЗЗСО визначає план роботи на навчальний рік та літній період, що конкретизує організацію освітнього процесу. План роботи дошкільного структурного підрозділу затверджується його керівником.

24. Дошкільний структурний підрозділ самостійно визначає форми організації освітнього процесу.

Розклад організації освітнього процесу затверджується керівником ЗЗСО до початку навчального року.

25. Надання додаткових освітніх послуг, які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти, запроваджується лише за згодою одного з батьків або іншого законного представника дитини. Додаткові освітні послуги надаються за рахунок коштів батьків або інших законних представників дитини, фізичних та юридичних осіб на основі угоди, укладеної між одним із батьків або іншим законним представником дитини та закладом дошкільної освіти в межах гранично допустимого навантаження дитини.

Учасники освітнього процесу

26. Учасники освітнього процесу визначені статтею 27 Закону України “Про дошкільну освіту”.

27. Права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються згідно із законодавством.

28. Педагогічні працівники дошкільного структурного підрозділу у  партнерстві з батьками або іншими законними представниками дитини забезпечують єдність навчання, виховання і розвитку вихованців у рамках освітнього процесу, створюють безпечне освітнє середовище, вільне від будь-яких проявів насильства та булінгу (цькування).

Учасники освітнього процесу взаємодіють на основі поваги один до одного, дотримання правил внутрішнього розпорядку закладу освіти та цього Положення.

Залучення вихованців під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з виконанням освітньої програми, забороняється.

29. Права, обов’язки та соціальні гарантії інших працівників дошкільного структурного підрозділу регулюються трудовим законодавством та трудовими договорами.

30. Педагогічні та інші працівники дошкільного структурного підрозділу несуть відповідальність за збереження життя, фізичного і психічного здоров’я вихованців згідно із законом.

31. Працівники дошкільного структурного підрозділу проходять періодичні безоплатні медичні огляди в установленому законодавством порядку.

32. До основних обов’язків медичних працівників, які безпосередньо забезпечують медичний супровід в дошкільному структурному підрозділі, належить:

моніторинг стану здоров’я, фізичного та нервово-психічного розвитку дітей, надання їм невідкладної медичної допомоги;

здійснення контролю за своєчасністю проходження медичних оглядів, у тому числі поглиблених, організація виконання профілактичних та оздоровчих заходів, оцінка їх ефективності;

здійснення контролю за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму освітньої діяльності, навчального навантаження;

медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режимів;

проведення санітарно-просвітницької роботи серед дітей, батьків або інших законних представників дитини та працівників закладу.

Управління дошкільним структурним підрозділом

33. Керівництво дошкільним структурним підрозділом здійснює керівник ЗЗСО.

34. Керівник ЗЗСО здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти.

Повноваження (права і обов’язки) та відповідальність керівника дошкільного структурного підрозділу визначаються законом та установчими документами закладу.

Директор ЗЗСО:

організовує діяльність дошкільного структурного підрозділу;

вирішує питання фінансово-господарської діяльності дошкільного структурного підрозділу;

призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;

забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю дошкільного структурного підрозділу;

сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування дошкільного структурного підрозділу;

сприяє здоровому способу життя вихованців та працівників дошкільного структурного підрозділу;

забезпечує створення у дошкільному структурному підрозділі безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування);

видає у межах компетенції накази і контролює їх виконання;

здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу.

35. Колегіальним постійно діючим органом управління дошкільним структурним підрозділом є педагогічна рада, повноваження якої визначаються установчими документами відповідного закладу. Керівник ЗЗСО є головою педагогічної ради.

 

 

 

Фінансово-господарська діяльність та матеріально-технічна база за дошкільного структурного підрозділу

36. Фінансово-господарська діяльність дошкільного структурного підрозділу провадиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”“Про місцеве самоврядування в Україні” та інших нормативно-правових актів.

37. Штатні розписи дошкільного структурного підрозділу встановлюються відповідно до законодавства на основі Типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти, затверджених МОН за погодженням з Мінфіном та входять до штатного розпису ЗЗСО.

38. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази дошкільного структурного підрозділу, у тому числі забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування, фінансуються за рахунок коштів засновника закладу та інших джерел, не заборонених законодавством.

39. Вимоги до матеріально-технічної бази дошкільного структурного підрозділу визначаються відповідними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами і правилами. Примірні переліки матеріально-технічного оснащення закладів дошкільної освіти, ігрового, навчально-дидактичного обладнання закладу дошкільної освіти затверджуються МОН України.


Немає коментарів:

Дописати коментар